Poslednja dva dana šta god da uradim, glikemija je sve samo ne u normali. Radim stvari koje su standardne u mojoj svakodnevici i uvek kao rezultat daju dobre glikemije. To se jednostavno desi, i traje jedan ili više dana, glikemija konstantno raste bez obzira na to što je doza insulina usklađena količini hrane prema izračunatim ugljenim hidratima i u ishrani se pridržavam dijete a uz to imam i fizičku aktivnost. Da se to desilo nakon rođendana ili slavlja, i nekoliko parčića torte, imao bih objašnjenje za tako nešto i znao bih da sam nešto loše uradio. Međutim, i to je deo dijabetesa i nešto što se svakome može desiti iako se prate sva pravila i sve rutine kontrole bolesti.

Na glikemiju ne utiče samo hrana koju smo pojeli već postoji veliki broj faktora koji se ne mogu kontrolisati. Nekada smo prehlađeni ili imamo infekciju, a nekada je stres okidač za te nepredviđene hiperglikemije.Svakome od nas bi najlakše bilo kada bi glikemija zavisila samo od toga šta pojedemo.

Dijabetes je takav, na neki svoj način nije jednostavan, ali je lak.

Kada se ovako nešto desi ovo su stvari koje redovno radim:

  • Merenje glikemije pre obroka i dva sata nakon njega… Ovo mi pokazuje koliko insulin deluje i kako sam svoju dozu insulina prilagodio nastaloj situaciji kako bi znao prilikom doziranja sledećeg obroka kao i to da li sam preterao. Nikada ne treba dati preveliku i neracionalnu dozu koju nikada niste, jer hipoglikemija koja može da nastane znatno je neprijatnija od trenutne situacije.
  • Razmislim o tome da li sam nešto ponovio u tih nekoliko dana što bi moglo da izazove ovako nešto…  Ako se desi da je jedan dan nakon doručka došlo do hiperglikemije, to je u redu, dešava se. Ali ako se to više puta ponovi za redom postoji mogućnost da je povezano sa nečim što sam uradio ta dva dana a očigledno nije dobro.
  • Uvedem neke izmene i vidim reakciju glikemije na njih… Kada kažem izmene mislim na povećanje fizičke aktivnosti ili smanjenje ugljenih hidrata kod sledećeg obroka. Ali bez preteravanja.
  • Opustim se i smirim… Stres je jedan od najvećih okidača hipreglikemije. Nagomilan stres može je prouzrokovati, s toga 54792-today-has-been-ruff-dogpotrebno je naći sebi svojstven način opuštanja od nagomilanog stresa i nervoze. Ja na kraj sa tim izlatim tako što prošetam po prirodi. Ima dvostruko dejstvo, opuštanje i predstavlja korisnu fizičku aktivnost.

Šta god radili, nemojte se osećati loše ili kriviti sebe zbog ovakve hiperglikemije. Merenje glikemije možete povezati sa osećajem uspeha ili neuspeha u kontroli dijabetesa, i kada su očitavanja konstantno visoka, to može izazvati osećaj samokrivice. Kako istraživanje pokazuje, ovo može dovesti do toga da osobe sa dijabetesom odustanu od kontrole glikemije kako bi sebe zaštitili od lošeg osećaja.  

Pokušajte da ne razmišljate o kontroli glikemije kao o testu već kao o alatu koji koristite za borbu sa dijabetesom.

Pin It on Pinterest

Share This