Proleće, sa svojim sunčanim, toplijim i dužim danima pruža mnoštvo mogućnosti za bavljenje neke vrste  fizičke aktivnosti. Uvek imam planove za sunčano vreme i proleće koji podrazumevaju početak kontinualnog trčanja i vožnje biciklom. Naravno, sve ove novine utiču na to da se doze insulina naglo smanjuju.

Nema sumnje da je izazovnije imati fizičku aktivnost ako imate dijabetes, posebno ako koristite insulin. Hipoglikemija I hiperglikemija su glavni izazovi koje je potrebno sprečiti tokom fizičke aktivnosti bilo kog tipa.

Započinjanje intezivnijeg treniranja je stvar koju je potrebno uraditi polako i planirano kako bi glikemija ostala i bila normalna tokom tog perioda. To nekada nije lako, ali bitno je shvatiti šta se dešava u telu tokom svake vrste treninga i znati kako telo i glikemija tada reaguju.

Neke od stvari o kojima brinem prilikom povećanja fizičke aktivnosti su:

  1. Razlikovanje vrste treninga od toga kako utiču na glikemiju.

Trčanje i trening snage u teretani ne utiču na isti način na glikemiju. Trčanje ili hodanje su aktivnosti koje troše glukozu i snižavaju glikemiju u trenutku obavljanja aktivnosti dok treninzi snage u teretani ili bilo koja aktivnost u kojoj se aktivnost povećava pa smanjuje, troši masti, I tek kasnije u toku dana dolazi do spuštanja glikemije.
Bitno je uskladiti insulin I obrok vrsti aktivnosti koja će se u toku dana izvršiti.

  1. Da glikemija ne bude niža od 5 i viša od 13. 

    Ako je glikemija niža od 5mmol/l, dobro je uneti ugljeni hidrat koji će održati glikemiju tokom treninga. Ako je glikemija viša od 13 potrebno je korigovati dozom insulin i tek nakon stabilizovanja početi sa treningom.

  2. Uvek sa sobom imam nešto za hipoglikemiju. 

Koliko god pre treninga proverili glikemiju, nekada se može desiti da se hipoglikemija pojavi. Tada je bitno kod sebe imati izvor ugljenih hidrata i zaslađenu tečnost koja najbrže deluje na glikemiju. Ukoliko do nje dođe, mala pauza dok se ne vrati u normalu je dovoljna I sa treningom se najnormalnije može nastaviti.

  1. Zapisivanje beleški sa treninga. 

    Zapisivanjem vrste treniga, obroka koji sam prethodno pojeo, vremena i glikemije olakšavam sebi svaki naredni trening. Tako znam da li sam dobar obrok pojeo, da li je doza insulin dobra kako bih korigovao narednog puta.

 Vežbanje sa dijabetesom nije nauka, potrebno mu je samo temeljno prići i vremenom eksperimetisati. Nekada nam hipoglikemija ili hiperglikemija  samo pokažu da nešto nismo dobro uradili, i da nešto u vezi svog tela nismo dovoljno naučili.

Pin It on Pinterest

Share This