Za početak, nešto o dijetetskim vlaknima 

Dijeteska vlakna su deo biljnih vlakana koja se koriste u ishrani, i mogu se naći u voću, povrću i žitaricama. Kako se u telu ne razgrađuju u potpunosti, dugo je vladalo mišljenje da su nepotrebna u ishrani. Međutim, unos dovoljne količine dijetetskih vlakana donosi veliki broj pogodnosti za organizam, a neke od njih su:

  • Dijetetska vlakna obezbeđuju dobru i pravilnu probavu zbog svoje sposobnosti bubrenja čime izbacuju višak vode i na taj način izdužuju creva
  • Smanjuju osećaj gladi tako što dobro ispunjavaju želudac i duže drže sitost
  • Povećavaju odbrambene mehanizme tela tako što proizvode antitela koja su važan deo očuvanja i jačanja imuniteta. Vlakna povećavaju prokrvljenost creva, a time i povećavaju njihov proces obnove
  • DIjeteska vlakna uklanjaju toksine iz organizma, zbog redovnijeg i efikasnijeg izlučivanja hrane

Svakodnevnom ishranom jako je teško uneti dovoljnu količinu dijetetskih vlakana, pogotovo u slučaju svih nas sa dijabetesom jer se trudimo da unosimo manji broj ugljenih hidrata i samim tim manje unosimo žitarica i skrobnog povrća. Mnoga istraživanja su pokazala da svega 30% osoba sa dijabetesom unose dovoljnu količinu dijetetskih vlakana, pogotovo ekspanzijom LCHF(low carb high fat) ishrane koja je bogatija mastima.

Dug vremenski period sam imao problem sa probavom koji nisam uspevao da rešim. Neregularna probava sa stalnim promenama i odstupanjima mi je pravila veliki problem, i iz tog razloga sam počeo sa intezivnom potragom za rešenjem ovog problema. Tokom istraživanja, pronašao sam informacije o mnogim koristima koje dijetetska vlakna imaju na organizam i odlučio sam se da probam inulin.

Šta je to inulin?

Luk sadrži malu količinu   inulina

Inulin je prirodno, rastvorljivo dijetetsko vlakno koje potiče od korena biljke cikorije. To je ugljeni hidrat sastavljen od mnogih jedinica fruktoze međusobno spojenih. U prirodi biljke koriste inulin kao rezervni izvor energije u borbi protiv bolesti.

Inulin je hrana dobrim bakterijama u debelom crevu. Važno je da broj dobrih bakterija u crevima preoladava u odnosu na broj loših bakterija, i upravo ovaj disbalans dobrih u odnosu na loše dovodi do mnogih problema u varenju i zdravlju organizma.

Iako je inulin ugljeni hidrat, nema značajan uticaj na nivo šećera u krvi jer zbog raznih veza njemu nije u stanju da ga fragmentiše u želudcu, pa to čini u debelom crevu gde postaje sjajna hrana dobrim bakterijama koje se tamo nalaze. Hranjenjem dobrih bakterija pomaže njihovom razvijanju i povećanju broja istih.

Koristi inulina koje sam osetio korišćenjem?

Za svega mesec dana redovnog korišćenja mogu reći da sam osetio gotovo sve pogodnosti koje nam donose dijetetska vlakna. Probava je značajno regulisana i dosta se bolje osećam jer imam smanjenu naduvenost i samim tim bolove u stomaku. Puno lakše se zasitim i time sprečavam prejedanje i potrebu za velikom količinom hrane.

Ono što zaista jeste najbitnije i čega sam se najviše plašio je to da nisam primetio značajan uticaj na nivo šećera u krvi, pa su i glikemije bile odlične u ovom periodu.

Kako se koristi?

U DM i Lilly drogerijama sam pronašao i koristim dve vrste inulina koje proizvodi kompanija Fornatura, a to su Inulina IQ i inulina OFP.

Inulina IQ je inulin sa 10% slatkoće i koji se koristi za prvu trećinu debelog creva gde hrani dobre bakterije, dok inulina OFP ima 40% slatkoće i ima uticaj na dobre bakterije u drugoj i trećoj trećini debelog creva.

Inulin koristim kao dodatak ishrani, kao deo zamene za brašno ili šećer. Ukoliko volite malo slađi čaj ili kafu, sipajte jednu kesicu Inulina OFP u napitak i dobićete pored slatkog ukusa veliku korist za organizam.

Ono što je jako zanimljivo je da Inulin daje lepu elastičnost kada ga koristimo u pravljenju testa. Ukoliko koristite ražana i crna brašna koja ne daju onu finu elastičnost testa kao što to daje belo brašno, stavite jednu ili dve kesice inulina IQ i dobićete tu finu elastičnost. Još jedan od načina je da se svako jutro na prazan stomak razmuti jedna kesica u čaši vode i tako popijete.

Najbitnija stvar kod upotrebe inulina je redovna upotreba kako bi se osetile sve koristi. Ja sam ga prihvatio kao način života i deo svakodnevice, i jako sam zadovoljan rezultatima i koristima koje mi ovo dijetetsko vlakno donosi.

Pin It on Pinterest

Share This