Konačno je došla zima, nekako polako i sa zakašnjenjem, ali ipak nam pokazuje sve svoje čari. Lično ne volim zimu, hladni kratki dani, sumorno vreme, manje kretanja, gomila stvari na sebi pre nego što se krene bilo gde. Ali, pored svega toga najveći problem mi predstavlja uskraćivanje mogućnosti za lagano i svakodnevno bavljenje fizičkom aktivnošću, koja je svima nama bitna za kontrolu glikemije.

Konstantna i redovna fizička aktivnost je od velikog značaja za osobe sa dijabetesom.

Ona povećava osetljivost ćelija organizma na insulin pa kada ste fizički aktivni možete povećati unos hrane sa istom količinom insulina ili pak smanjiti dozu insulina. Takođe, fizičkom aktivnošću se kontoliše telesna masa, sprečava se povećanje koje može negativno uticati na kontrolu dijabetesa.

U 2015. godini se mogu pohvaliti da sam bio jako fizički aktivan što je donelo i neke dobre rezultate. Doze insulina sam smanjio za 20-30% , održavao sam konstantnu optimalnu telesnu težinu i osećao se izuzetno dobro u svojoj koži. Sa prvim sunčevim zracima, početkom aprila počeo sam sa samostalnim treniranjem i trčanjem. Postavio sam sebi cilj da istrčim dužinu od 10km za određeno vreme. Zapravo, postavljeno vreme sam i poboljšao učestvujući na nekim trkama organizovanim u Beogradu.

Zatim je došla kiša, niske temperature, kratak dan i zatim sneg. Moje fizičke aktivnosti su se u jednom periodu znatno smanjile, gotova da ih nije bilo. Naravno, i glikemije su ispratile to, pojavile su se češće hiperglikemije. Nisam ljubitelj statičnih aktivnosti u zatvorenom prostoru poput teretane a i nemam dovoljan broj ljudi za igranje fudbala ili basketa u sali, s toga uveo sam svakodnevno šetanje kao i pojačan tempo hodanja pri normalnim dnevnim aktivnostima. Sve to je vratilo u normalu moje glikemije i kontorla je postala bolja.

Koje vidove fizičke aktivnosti Vi praktikujete? Ako imate neki dobar predlog, podelite u komentarima.

Pin It on Pinterest

Share This